dinsdag 19 juli 2016

3: Drie honden: hun horoscopen

Horoscoop Bacchus

Bacchus' geboortetijd was niet bekend, dus heb ik de horoscoop op 12:00 uur midden overdag gesteld. De Maan gaat om 5:45 uur van Steenbok naar Waterman, dus in deze versie heeft hij de Maan in Waterman. Ik wil t.z.t. wel proberen of ik aan de hand van bepaalde gegevens zijn waarschijnlijke geboorte-uur kan bepalen.



Horoscoop Raia

Van Raia is niet eens de exacte datum bekend, er werd gezegd dat ze in de eerste week van november 1992 was geboren. In haar paspoort staat 7 november vermeld. Daar heb ik het op gehouden, omdat toen de Maan in Ram stond, wat ik wel vond passen bij haar. De vraag is natuurlijk of het wijs is om met zo weinig zekerheid een horoscoop op te nemen, maar ik wil t.z.t. toch proberen een reconstructie te doen.



Horoscoop Tycho

Tycho's geboortedatum is bekend, zijn uur niet. Ik heb de horoscoop daarom net als voor de andere twee op 12:00 overdag gesteld. De Maan staat in Weegschaal en dat was de hele dag het geval. Ook voor deze horoscoop wil ik t.z.t. een reconstructie maken op basis van gebeurtenissen.


Slotopmerking

In de laatste aflevering komt de horoscoop van Raffie de Basenji aan de orde, wiens geboorte-uur exact bekend is. Hij en zijn broertjes en zusjes zijn tussen 4:00 en 4:45 uur geboren (Raffie zelf om 4:45) en interessant is, dat de ascendant om 4:00 nog in Weegschaal staat, maar om 4:08:48 overgaat naar Schorpioen. Is dat te merken aan de honden?

(slot volgt)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen